اجرای بلوک AAC

نحوه اجرای بلوک AAC

اجرای بلوک AAC با کارشناسان مجرب

بلوک های سبک اغلب داراى ویژگى هاى مطلوب چون قابلیتهاى اره کشی، میخ کوبی، سوراخ کاری و یا شیارکنی، تعبیه عبور تاسیسات مکانیکال و الکتریکال، نصب چارچوبها، درب، پنجره، اجرای تزئینات، پوشش ها و رنگ هاى مقتضى و نماهاى مختلف را داراست و ضمن عدم نیاز به بتونه اضافى، امکان تطبیق با طرح هاى گوناگون معمارى را از جمله در سطوح و احجام منحنى در کاربریهای مختلف دارا می باشد.

اصول کلی دیوار چینی (اجرای بلوک AAC)
نباید به هیچ عنوان در قسمت بالاو کف قطعات، حفره یا فضای خالی (درز بدون ملات) وجود داشته باشد .در مواردیکه از ملات آماده (چسب) استفاده می¬شود باید از پخش یکنواخت ملات در بالا و کف قطعه بصورت کامل، اطمینان حاصل نمود .درز قائم هر رج باید حداقل ۱۵ سانتی متر با درز قائم رج زیرین فاصله داشته باشد(بهتر است درزهای قائم در وسط بلوک قرار گیرد.)

 قراردادن اولین ردیف 
اولین ردیف باید همیشه روی یک لایه ملات بنایی (سنتی ) با ضخامت بیشتر (حدود ۱ تا ۲سانتی متر) قرار داده شود .
این ملات می تواند از یک قسمت سیمان – یک قسمت آهک – شش قسمت ماسه تشکیل شده باشد

پخش کردن ملات (چسب)

برای دستیابی به حداکثر مقاومت پیوستگی بین قطعات و ملات ، سطوح درزها باید از هرگونه گرد و غبار و یا مواد لق (با استفاده از قلم مو یا هر وسیله مناسب دیگر) تمیز شوند.چسب باید به طور صاف و هموار روی سطوح درز با استفاده از یک ماله مخصوص متناسب با پهنای بلوک مورد نظر پخش شود .اعمال ملات به سطوح افقی و قائم بلوک با ماله مخصوص که هم عرض بلوک می باشد

تنظیم بلوک ها
جایگیری صحیح هر بلوک از نظر افقی و عمودی توسط ضربه زدن با چکش پلاستیکی انجام می شود . جایگیری صحیح (از نظر تراز و شاقولی بودن) اهمیت زیادی دارد.
نصب ردیف های بعدی :

 اجرای اندود خارجی
باید قبل ازاجرای اندود بر روی دیوار اجرا شده فواصل بین قطعات بلوک و اعضاء سازه¬ای (قاب) و همچنین درزهای بین بلوک ها کنترل شوند، تا شکاف، درزهای عریض و یا حفره¬ای وجود نداشته باشد .
حفره ها و شکاف ها باید با ملات یا کفی پلی یورتان (منبسط شونده) و درزها در صورت لزوم با مواد چسباننده پر شوند. لوله ها و داکت های عبور لوله باید محکم به دیوار متصل شده و فضاهای خالی با ملات یا کف پلی یورتان پر و تراز گردد . توصیه می شود یک شیار V شکل که با ماده آب بند ارتجاعی پر می شود در راستا و روی خط شناژها ( تیرها ، نعل درگاه ها و … ) و همچنین بصورت قائم در کناره های پنجره ها از زیر لبه ها تا روی کف ایجاد شود.

کارشناسان مجرب مجموعه هبلکس برادران اسدی با دادن مشاوره مفید درباره نحوه ی اجرای بلوک AAC به شما کمک میکنند.

بلوک‌ سبک AAC محصولی قابل بازیافت و غیر سمی می‌باشد که وجود سلول‌های هوا در این بلوک‌ها آنها را سبک وزن می‌سازد . بلوک به نوعی از بتن سبک متخلخل گفته می‌شود که در ساختمان سازی به کار می‌رود. بلوک AAC با نام اصلی بتن هوادار اتوکلاو شده از بتن‌های قدیمی NAAC اتوکلاو نشده یا بتن متمایز می‌شوند .

در بلوک های AAC نسبت به سایر مصالح، بر اثر خشک شدن تغییرات ابعادی کمتری ایجاد می شود. کم بودن جمع شدگی ناشی از خشک شدن بلوک AAC به دلیل فرآیند پخت در اتوکلاو در دمای حدود ۱۹۰ درجه و فشار ۱۲ بار به مدت ۱۲ ساعت است که باعث انجام جمع شدگی های کوتاه مدت و بلند مدت بتن می گردد. این مزیت باعث پیوستگی خوب پلاستر و نما با بلوک AAC میشود

مواد اولیه محصول شامل سیمان، سیلیس، سنگ گچ، آهک، پودر آلومینیوم می باشد که طبق بررسی های انجام شده سازگاری کامل با محیط زیست را دارد با گونه ای که برای طبیعت ضر نیست و در فرآیند تولید هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی کند. کارخانجات تولیدکننده بلوکAAC به عنوان صنعت سبز شناخته می شوند.
پس از اجراي كامل ديوارها جهت اجراي صحيح پلاستر بايد سطح ديوارها آب پاشي شود و فاصله بين مرطوب كردن ديوارها و انجام عمليات مورد نظر از يك ساعت تجاوز كند.
كاركردن با هبلکس نياز به تخصص خاصي ندارد با توجّه به ابعاد و سهولت كار با هبلکس ، سرعت اجرا نيز نسبت به آجر نيز نسبت به آجر سفال تا دو الي سه برابر افزايش مي يابد
براي جلوگيري از اثر ميان قابي در هنگام وقوع زلزله، بهتر است ديوارها با فاصله يك سانتيمتر از ستونها و ديوارها اجرا شده و با تسمه هاي فلزي به سازه متصل شود. بر پر كردن فاصله ها مي توان از گچ يا پلي اورتان استفاده نمود
صرفه اقتصادی و سرعت در اجرای بلوک نسبت به سایر AAC ابعاد بزرگتر بلوک مصالح باعث افزایش سرعت دیوار چینی شده و در زمان و نیروی کار صرفه جویی می شود همچنین ضایعات ساختمانی بصورت کاملا محسوس کاهش می یابد. و از این نظر نیز از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد بود

راه های ارتباطی با بلوک هبلکس برادران اسدی:
mobile icon شماره موبایل: 09197624721
telegram icon پاسخگویی تلگرام: mr_asadi7070@
address icon آدرس: تهران – میدان ثامن الحجج – مرکز خرید اطمینان – طبقه اول – پلاک 98
email icon پست الکترونیکی: info@hebelexkavir.com
url icon آدرس سایت: www.hebelexkavir.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *