بی تفاوتی صنعت ساختمان به هبلکس

بی تفاوتی صنعت ساختمان به هبلکس

از مهم ترین عللی که مهندسین و معماران ساختمان از بلوک هبلکس استفاده نمی کنند، نداشتن اطلاعات کافی در مورد این بلوک و مزایا و ویژگی های آن می باشد. گاهی آن ها حتی ریسک تجربه استفاده از بلوک را هم نمی پذیرند چرا که ایران کشوری زلزله خیز است و کوچک ترین اشتباه در ساختمان سازی، موجب بزرگ ترین فاجعه خواهد شد. با توجه به این موضوع که بلوک هبلکس دارای مزایای بی‌شماری در صنعت ساخت و ساز می باشد؛ اما سازمان هایی مانند وزارت راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان و شهرداری‌ها، هیچ اقدامی در زمینه این مبحث انجام نداده اند و در حال حاضر بسیاری از مهندسان کشور، رنگ زرد بلوک آجر را بهتر از بلوک‌های سفید می دانند.

عواملی که موجب بی تفاوتی صنعت ساختمان به هبلکس شده است شامل:

  • اعتقاد به این که مصالح جدید مقاومت و استحکام لازم را ندارد.
  • افزایش چند درصدی قیمت در شروع کار ساخت با بلوک هبلکس موجب نادید گرفته شدن صرفه اقتصادی استفاده از این بلوک در انتهای کار شده است. در صورتی که با به کار گیری بلوک هبلکس، هزینه های کم تری بابت حمل و اجرا و کارگران اجرایی می شود.

سالانه در کشور بیش از چهار هزار میلیارد تومان هزینه صرف پختن آجرو سفال می‌شود و با هزینه بسیار بالا، خاک نباتی کشورمان را که بسیار حائز اهمیت است، تبدیل به آجر و سفال می شود. در حالی که مواد تشکیل دهنده بلوک سبک هوادار اتوکلاو شده هبلکس یا فرمستون شامل:

  1. سیلیس
  2.  آهک
  3. مقداری سیمان است.
بی تفاوتی صنعت ساختمان به هبلکس

بی تفاوتی صنعت ساختمان به هبلکس

مزایای بلوک سبک هبلکس

✔️ وزن این بلوک در حدود ۵۰۰ کیلوگرم بر هر متر مکعب است که حدود ۲۵ درصد وزن آجر سنتی است و این سبک بودن بلوک هبلکس، موجب سبک سازی ساختمان می شود و این از مزیت هایی است که در کشورهای زلزله خیز نظیر ایران بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که ساله تعداد زیادی از خانه‌های سنتی در اثر وقوع زلزله از بین می‌روند.

✔️ با توجه به صیقلی بودن سطوح بلوک سیپورکس نیازی به گچ و خاک و سیمان حداقل در مراحل اولیه نداریم.

✔️ به عایق بودن در برابر گرما، سرما و رطوبت از دیگر خصوصیات قابل توجه در بلوک هبلکس می باشد؛ چرا که بر اساس آمار، مصرف انرژی‌ در کشور ما در مقایسه با اروپا حدود سه برابر بوده که این مسئله به خاطر عایق نبودن ساختمان‌های ماست.

✔️ ضریب انتقال حرارت در آجر فشاری ۸۱/۱ است واین ضریب در سفال ۵۲/۱ می‌باشد؛ درحالی‌که این رقم در بلوک‌های هبلکس ما در حدود صفر است.

✔️ سرعت اجرای بالا به دلیل طول و عرض آن است. به طور مثال سرعت ساخت یک تیغه ۱۰ سانتی‌متری با آجر با یک تیم اجرایی حدود ۱۷ متر است در حالی که با بلوک‌های هبلکس، به حدود ۴۵ متر می‌رسد. در نتیجه این سرعت اجرایی موجب صرفه‌جویی در پرداخت دستمزد عوامل اجرایی می‌گردد.

✔️ استفاده از بلوک هبلکس موجب کاهش حدود ۲۰ درصدی بار مُرده ساختمان می شود.

راه های ارتباطی با بلوک هبلکس برادران اسدی:
mobile icon شماره موبایل: 09197624721
telegram icon پاسخگویی تلگرام: mr_asadi7070@
address icon آدرس: تهران – میدان ثامن الحجج – مرکز خرید اطمینان – طبقه اول – پلاک 98
email icon پست الکترونیکی: info@hebelexkavir.com
url icon آدرس سایت: www.hebelexkavir.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *