بلوک هبلکس سفید + مزایا و معایب آن

بلوک هبلکس سفید

بلوک هبلکس سفید

بلوک هبلکس سفید + مزایا و معایب آن

بلوک هبلکس سفید یکی از جدیدترین و پرفروش ترین مصالح ساختمانی است که با فرآیندی متفاوت از سایر بلوک ها تولید می شود. بلوک هبلکس، نسل جدید مصالح برای ساخت و ساز هستند که در چند سال اخیر با استقبال خوبی مواجه شده اند. اگر تصمیم دارید ساختمان سازی خود را با راندمان بالا و با بهترین کیفیت انجام دهید، انواع بلوک های هبلکس را به شما پیشنهاد می دهیم.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع بلوک ساختمان سازی

بلوک هبلکس سفید چیست؟

بلوک هبلکس، نوعی بلوک ساختمانی سبک است که در ساختار خود دارای مقدار زیادی هوا است. دلیل سبک بودن، وجود هوا در این بلوک ها است. ابتدا اشاره کردیم که این بلوک از فرآیند متفاوتی نسبت به سایر بلوک های سنتی ساخته شده است. معنای فرآیند متفاوت چیست؟

شاید نام بلوک های اتوکلاو شده را شنیده باشید. بلوک های اتوکلاو شده یا بلوک های aac در دستگاه هایی به نام اتوکلاو پخته می شوند. در اتوکلاو برای ساخت بلوک، باید آن را در دمای بالا قرار داد. سپس بلوک هبلکس، تحت فشار و دمای بالا ساخته می شود.

با توجه به اینکه بلوک هبلکس تحت فشار و دمای زیادی قرار دارد، انتظار می رود مقاومت بالایی داشته باشد. این استحکام بالا، یکی از مزایای این بلوک ساختمانی است. در ادامه با مزایا و معایب بلوک هبلکس سفید بیشتر آشنا خواهید شد.

بلوک سفید هبلکس از چه موادی ساخته شده است؟

در ساختار بلوک هبلکس سفید که از بتن ساخته شده است، به جز هوا که در بالا به آن اشاره کردیم از موادی مانند ماسه، سیمان، سیلیس، گچ، آهک و پودر آلومینیوم ساخته شده است.

هر یک از مواد ذکر شده با درصدهای مشخصی در ساختار این بلوک ترکیب شده که در نهایت، تحت فشار اتوکلاوها پخته می شود.

بیشتر بخوانید: مزایای ساخت خانه با هبلکس

مزایا و معایب بلوک هبلکس سفید چیست؟

بلوک هبلکس سفید

بلوک هبلکس سفید

بلوک های سبک به طور گسترده در ساخت و ساز برای کاهش بار مرده ساختمان استفاده می شوند. دیوارهای ساخته شده از بلوک های سبک، وزن کمتری دارند که یک مزیت بزرگ است. بلوک های هبلکس سفید، بلوک سیپورکس، بلوک لیکا، بلوک پرین و … از نمونه های پرکاربرد بلوک های سبک هستند.

مهم ترین مزایای بلوک های هبلکس سفید به صورت زیر هستند:

1-دارای قابلیت عایق بودن

عایق بودن بلوک هبلکس سفید، موضوع مهمی در صنعت ساختمان است که این روزها به نفع مالک، سازنده و افرادی است که در ساختمان زندگی می کنند. این بلوک ها عایق صوت و حریق هستند. فرقی نمی کند ساختمان چه کاربری دارد؛ مسکونی، تجاری، اداری و …، بلوک ها باید مقاومت بالایی در برابر صدا و آتش سوزی داشته باشند.

2-مقاوم در برابر زلزله

استحکام سازه و توان تحمل بار ساختمان در برابر زلزله، عامل مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت. با زلزله هایی که در اکثر شهرها و استان های مجاور رخ داده، و شاهد تخریب ساختمان های بسیاری بوده ایم، بهتر است مصالحی را انتخاب کنیم که مقاومت بالایی در برابر زلزله داشته باشند. یکی از این مواد بلوک سبک هبلکس سفید و استفاده از چسب بلوک هبلکس است که مقاومت بالایی در برابر زلزله دارد.

3-وزن سبک

وزن سبک را می توان یکی دیگر از مزیت های منحصر به فرد دیگری دانست که بلوک های هبلکس سفید را از همتایان خود متمایز می سازد. در واقع باید توجه داشت که بلوک هبلکس سفید، وزن بسیار کمی نسبت به سایر بلوک های هم رده دارد. این وزن سبک، به نوبه خود سرآغاز تمام اجزایی است که این محصول را از سایرین متمایز می کند.

دلیل وزن کم این محصولات را می توان ساختار متخلخل آنها دانست که به نوبه خود، باعث کاهش جرم آنها شده است. این وزن سبک، باعث افزایش مقاومت آنها در برابر زلزله، سهولت حمل و نقل، اجرای سریع تر و البته عایق بودن شده است.

4-هزینه کمتر در نصب

برای استفاده از بلوک های سیمانی قدیمی، باید از گچ، ماسه و سیمان استفاده کرد تا بتوان آن ها را کنار هم قرار داد. یعنی علاوه بر خرید بلوک سفید، باید ماسه، سیمان و گچ را نیز خریداری کنید که جزو هزینه های جانبی محسوب می شوند.

در صورت خرید بلوک هبلکس سفید یا بلوک سفید سیپورکس، دیگر نیازی به خرید ماسه، سیمان، گچ و … ندارید زیرا این بلوک ها برای چسبیدن به این مواد نیازی ندارند. در نتیجه هزینه های جانبی برای خرید آن مواد، حذف می شود که یکی از مزایای این بلوک ها است.

5-نصب آسان

یکی از مشکلاتی که اکثر سازندگان و معماران با آن مواجه هستند، ارزیابی مکان برای تاسیساتی مانند سیستم های برق و لوله کشی است. به این ترتیب باید فضای لازم را برای عبور اجزای این تاسیسات ایجاد کنند. متأسفانه اغلب مصالح مانند بلوک سیمانی، سفال و آجر، موانع زیادی را در این منطقه ایجاد می کنند. به گونه ای که اغلب امکان تغییر شکل مناسب برای عبور از این تاسیسات وجود ندارد.

از طرف دیگر، بلوک های هبلکس را می توان به طور کامل با اره، برش داد. این امر به سازندگان کمک می کند تا شکل ساختاری این محصولات را به ساده ترین شکل ممکن تغییر دهند؛ و فضای لازم برای عبور لوله ها و سیم های مختلف را در آنها تعبیه کنند. این عامل موجب می شود تا این بلوک ها به انتخاب بهتری برای ساختمان ها و آپارتمان های بزرگ تبدیل شوند.

معایب بلوک هبلکس سفید چیست؟

علاوه بر تمام مزیت هایی که برای این نوع بلوک سبک بیان کردیم، باید معایب آن را نیز ذکر کنیم.

  • این بلوک در دیوارهای غیر باربر کاربرد دارد و در دیوارهایی که باید بار را تحمل کنند، قابل استفاده نیست.
  • قیمت بلوک هبلکس، نسبت به سایر بلوک ها کمی بالاتر است.

راه های ارتباطی با بلوک هبلکس برادران اسدی:
mobile icon شماره موبایل: 09197624721
telegram icon پاسخگویی تلگرام: mr_asadi7070@
address icon آدرس: تهران – میدان ثامن الحجج – مرکز خرید اطمینان – طبقه اول – پلاک 98
email icon پست الکترونیکی: info@hebelexkavir.com
url icon آدرس سایت: www.hebelexkavir.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *