معرفی انواع بلوک ساختمان سازی

معرفی انواع بلوک ساختمان سازی

معرفی انواع بلوک ساختمان سازی

مقدمه

شرکت برادران اسدی با تولید و عرضه ی مصالح ساختمانی مانند بلوک های هبلکس در خدمت ساختمان سازان و صاحبان پروژه های ساخت و ساز می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی خرید های داخلی و خارجی بلوک هبلکس می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

ساختمان سازی نیاز به مصالح مختلفی دارد. این مصالح را با توجه به نیاز ساختمان تولید می کنند و برای ساخت سازه های مقاوم روانه ی بازار می کنند. از جمله مصالحی که کاربرد زیادی در ساخت ساختمان های مختلف دارد. بلوک ها هستند. بلوک ها را به دلیل مقاومتی که دارند انتخاب می کنند. سبکی و مقاومت بالای این محصول دو المان مورد توجه معمارانی است که به ساخت و ساز اشتغال دارند. انواع مختلفی از بلوک های سیمانی با استفاده از متریال های متفاوتی ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در این متن به معرفی انواع بلوک ساختمان سازی می پردازیم، برای آشنایی با آن ها با ادامه ی مطالب همراه باشید.

هبلکس یا سیپورکس

هبلکس برند تجاری نوعی بلوک است که در اروپا تولید شد و مورد استفاده قرار گرفت. این بتن متخلخل برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و باعث مقاومت بالای سازه های ساختمانی می شود. هبلکس را برای دیوار خارجی استفاده می کنند که نیازی به تحمل بار اضافی نداشته باشد. این بلوک نوعی عایق صوتی و حرارتی نیز محسوب می شود تا از هدر رفت انرژی از داخل ساختمان به بیرون و ورود صداهای مزاحم به داخل ساختمان جلوگیری کند. این بلوک را با استفاده از یک چسب مخصوص به هم می چسبانند و برای تهیه ی این چسب در حین نجام کار آن را با آب مخلوط می کنند. بلکوک های هبلکس انواع مختلفی مانند اتوکلاوی و غیر اتوکلاوی دارد. به دلیل کیفیت پایین تری که نوع غیر اتوکلاوی دارد قیمت آن ها نیز بسیار کمتر است. قیمت بلوک هبلکس رابطه ی مستقیمی با کیفیت آن دارد.

مشخصات بلوک هبلکس

بلوک هبلکس به دلیل جرم خشکی که دارد ساختار فیزیکی آن نسبت به دیگر بلوک ها سبک تر است. 35 کیلوگرم بر سانتی مترمربع میزان تحمل باری است که این بلوک ها دارند. در صورت نیاز و سفارش مشتری می توان مقاومت این بلوک را در هنگام ساخت افزایش داد. بلوک بعد از خشک شدن حجم زیادی را از دست نمی دهد و ضریب جمع شوندگی این محصول پایین است. این ضریب با توجه به فرایندی است که محصول در حین پخت در اتوکلاوها پشت سر می گذارد. یکی از دلایل گسترش استفاده از این بلوک ضریب انتقال حرارت بسیار پایین این بلوک می باشد. این امر سبب می شود انتقال حرارت بسیار کم شود. این بلوک به عنوان عایق صوتی نیز عمل می کند.

بلوک سیمانی

از بلوک هایی که سال ها است به طور معمول در ساختمان سازی استفاده می شود بلوک های سیمانی است. این بلوک ها که به انواع باربر و غیر باربر تقسیم می شوند در اندازه های استاندار تولید می شوند. در ساخت بلوک های معمولی از شن و ماسه ای استفاده می شود که در طبیعت یافت می شود. چگالی این محصول 2000 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. بلوک های سیمانی انواع مختلفی دارند. برای ساخت این بلوک از شن و ماسه ای که در رودخانه ها هست استفاده می کنند. این بلوک بعد از خشک شدن به چگالی 2000 کیلوگرم بر متر مکعب می رسد. بلوک سیمانی سبک که به آن پوکه ای نیز می گویند 1700 کیلوگرم بر متر مکعب چگالی دارد. این بلوک ها از رده یک تا چهار طبقه بندی می شوند و هر کدام ویژگی خاصی دارند.

بلوک لیپر

بلوک لیپر از نوعی پوکه ی صنعتی موسوم به پرلیت ساخته می شود. از ویژگی های این بلوک می توان به عایق بودن آن اشاره کرد. برای ساختن این بلوک از روش اتوکلاو استفاده می کنند. مقاومت بالا و آسیب ندیدن در حین آتش سوزی از جمله مزایای این بلوک است. این بلوک را می توان به سادگی رنگ کرد و برش داد.

معرفی انواع بلوک ساختمان سازی

بلوک لیکا

بلوک لیکا را از ترکیب آب و سیمان می سازند. این بلوک نسبت به بتن سبک تر است و تخلخل بالایی دارد. این مصالح به شکل تو پر و تو خالی تولید می شود. از این بلوک سه جداره در دیواره های خارجی استفاده می کنند. این بلوک به دلیل ضخامتی که دارد عایق حرارتی و صوتی مناسبی است.

معرفی انواع بلوک ساختمان سازی

بلوک سنگ فرش

بلوک سنگ فرش با ابعاد مستطیل و مربع برای سنگ فرش کردن خیابان ها مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل تردد مداوم بر روی این سنگفرش ها این بلوک از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. به دلیل مقاومتی که این محصول دارد برای سنگفرش کردن جاده ها و خیابان ها نیز از آن استفاده می شود.

بلوک سفالی

برای انجام مراحل مختلف اختمان سازی اغلب از بلوک سفالی استفاده می کنند. ابعاد این بلوک با توجه به کارکرد آن تفاوت های زیادی داد. اغلب در بخش های غیر باربر ساختمان از این نوع بلوک زیاد استفاده می شود. دیوار و سقف تیرچه و بلوک برای استفاده از این بلوک بسیار مناسب است. بلوک های سفالی در برابر آتش سوزی مقاومت بالایی دارد و به دلیل صرفه ی اقتصادی و مقاومتی که در برابر حرارت دارد از آن به وفور استفاده می کنند.

بلوک گچی

بلوک های گچی با اشکال مستطیل و مکعب و سطح صاف و موازی تولید می شوند. چسب مخصوصی که از مخلوط گچ تولید می شود برای تولید ملات این بلوک های گچی مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب در زمان استفاده دو رنگی ایجاد نمی کند و با قسمت های دیگر هم رنگ است. بلوک های گچی را مطابق با نیاز مصرف کنندگان به صورت رنگی نیز می سازند.

معرفی انواع بلوک ساختمان سازی

معرفی انواع بلوک ساختمان سازی

نتیجه گیری

برای ساخت و ساز استفاده از مصالحی که بتوان آن ها را با اطمینان در ساختمان به کار برد ضروری است. انواع مختلفی از این مصالح مانند بلوک هبلکس برای ساخت سازه های مدرن با روش های جدیدی تولید شده و در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. برای آشنایی با این محصولات و خرید بهترین بتن هبلکس موجود در کشور می توانید با شماره های درج شده در سایت شرکت برادران اسدی تماس بگیرید.

راه های ارتباطی با بلوک هبلکس برادران اسدی:
mobile icon شماره موبایل: 09197624721
telegram icon پاسخگویی تلگرام: mr_asadi7070@
address icon آدرس: تهران – میدان ثامن الحجج – مرکز خرید اطمینان – طبقه اول – پلاک 98
email icon پست الکترونیکی: info@hebelexkavir.com
url icon آدرس سایت: www.hebelexkavir.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *