انواع چسب صنعتی

انواع چسب صنعتی

انواع چسب صنعتی

دوام و استحکام بین لایه ها توسط چسب ایجاد می شود و تا حد زیادی به ویژگی چسب ها بستگی دارد. چسب ها به طور گسترده در سراسر صنعت برای اهداف اتصال دائمی، نیمه دائمی و موقت در انواع کاربردهای مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می شوند. برخی از ویژگی چسب های موجود در بازار شامل ظرفیت حمل بار، ترکیبات شیمیایی، واکنش پذیری و غیره است. هر یک از چسب ها خواص و ویژگی های متفاوتی دارند. شرکت هبلکس کویر که در زمینه پخش بلوک هبلکس و تسمه PET فعالیت دارد درباره انواع چسب صنعتی و کاربرد هر یک از آنها اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع چسب صنعتی

طبقه بندی انواع چسب

برخی از متداول ترین انواع چسب صنعتی مورد استفاده در بازار عبارتند از:

1- چسب های بی هوازی : چسب های بی هوازی چسب هایی با پایه اکریلیک هستند که در غیاب هوا ساخته می شوند، وجود فلز روند پخت آن را تسریع می کند. این نوع چسب معمولا ویسکوزیته پایینی دارند، در محلول های مایع و خمیری موجود هستند و برای ایمن سازی، آب بندی و نگهداری قطعات محکم و ساختاری مناسب هستند.

2- چسب های Cyanoacrylates : این نوع چسب در حضور رطوبت و اشعه ماورا بنفش ساخته می شوند. آنها در انواع فرمولاسیون از ویسکوزیته کم تا زیاد در بازار موجود هستند، آنها به دلیل مقاومت برشی کم برای مصالح ساختمانی مناسب نیستند.

3-چسب های اپوکسی : این نوع چسب ها مقاومت برشی و لایه برداری بالایی را نشان می دهند (حتی در دماها و محیط های شدید) و برای پر کردن شکاف و چسباندن بسترهای متفاوت مناسب هستند.

4-چسب داغ : چسب داغ نوعی چسب مذاب داغ است که معمولا از ترکیبات ترموپلاستیک به دست می آیند. این نوع چسب سطوح بالای چسبندگی را نشان می دهند به طور کلی، چسب داغ با خنک شدن سفت می شوند.

5-چسب سفید : چسب سفید یک چسب معمولی پلی وینیل استات است که برای اهداف هنری و صنایع دستی استفاده می شوند. این نوع چسب ها در حین انجماد نیاز به تماس و فشار دارند و برای پارچه، مقوا، کاغذ، چوب و غیره مناسب هستند.

تفاوت چسب ها با سیلانت ها

چسب ها از مواد مشابه تشکیل شده اند، همچنین آنها ویژگی های مشابهی را نشان می دهند بنابراین در بحث در مورد چسب ها، موضوع سیلانت ها همیشه مطرح می شود.

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، چسب ها موادی هستند که از طریق اتصال سطحی، می توانند برای نگه داشتن، چسباندن یا اتصال دو یا چند بستر به یکدیگر استفاده شوند. از طرف دیگر، سیلانت ها موادی هستند که می توانند از طریق اتصال سطحی، برای پر کردن فضای بین دو یا چند زیر لایه و یا مانع از نفوذ عناصر مختلف مانند مایعات، گرد و غبار، آتش، استفاده شوند. چسب ها و سیلانت ها هر دو در درجه اول از خاصیت چسبندگی برای ایجاد اتصالات سطحی استفاده می کنند. با وجود شباهت های گفته شده، استاندارهای صنعتی معمولا به دلیل عملکرد متفاوت آنها، چسب ها و سیلانت ها را به عنوان دو ماده مجزا طبقه بندی می کنند.

بخوانید : چسب ملات هبلکس

ویژگی های چسب

هر یک از چسب ها بر اساس ویژگی های خاص و عملکرد متفاواتشان طبقه بندی می شوند. برخی از ویژگی های چسب ها که معمولا دسته بندی می شوند عبارتند از :

  • فرم
  • واکنش پذیری
  • ترکیبات شیمیایی
  • ظرفیت حمل بار

انتخاب چسب مناسب

برخی از عواملی که متخصصان صنعت هنگام انتخاب چسب باید در نظر بگیرند عبارتند از:

1-کاربرد : هنگام انتخاب چسب باید به کاربرد هر یک از آنها توجه کنید.

2-محیط : شرایط محیطی می تواند بر روی استحکام پیوند چسب تاثیر بگذارد. برخی از عوامل محیطی مانند دما، آب و هوا، تابش، عوامل زیستی و غیره بر روی عملکرد چسب ها تاثیر می گذارند. بسته به شرایط محیطی می توانید از انواع چسب های صنعتی مانند چسب مقاوم در برابر آتش و چسب هایی با درجه حرارت بالا استفاده کنید.

3-تولید : مراحل تولید شامل پخت، ذخیره سازی، جابجایی و دفع است. برخی از عوامل تولیدی مانند عمر  مفید و عمر کاری چسب، شرایط و روش های لازم برای استفاده، استاندارها و غیره در هنگام خرید باید به آنها توجه کنید.

4-هزینه : هزینه یک چسب نه تنها شامل قیمت ماده اولیه است بلکه هزینه کار، تجهیزات توزیع، کاربرد، زمان پخت را نیز شامل می شود.

راه های ارتباطی با بلوک هبلکس برادران اسدی:
mobile icon شماره موبایل: 09197624721
telegram icon پاسخگویی تلگرام: mr_asadi7070@
address icon آدرس: تهران – میدان ثامن الحجج – مرکز خرید اطمینان – طبقه اول – پلاک 98
email icon پست الکترونیکی: info@hebelexkavir.com
url icon آدرس سایت: www.hebelexkavir.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *