تفاوت پالت چوبی با پالت پلاستیکی

مقایسه ای بین پالت ها

تفاوت پالت چوبی با پالت پلاستیکی در گزینه های زیادی است، معمولا این دو محصول دارای متریال های مختلف بوده اما تقریبا کارآیی یکسانی دارند. مهمترین وجه اشتراک پالت های چوبی و پلاستیکی استفاده رایج آن ها در صنعت حمل و نقل است. اما تفاوت پالت های چوبی و پلاستیکی بسیار بوده که اگر تا انتها با ما همراه بمانید تمام آن ها را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

پالت چوبی چیست؟

پالت های چوبی یک نوع سازه چوبی متنوع هستند که دارای مقاومت و استحکام بالایی می باشند. معمولا پالت های چوبی از جمله ابزارهایی هستند که در صنعت حمل و نقل بسیار کاربرد دارند و همچنین استفاده از آنها موجب سرعت بخشیدن به فرآیند حمل و نقل  این صنعت می گردد. در واقع استفاده از این پالت نیاز اساسی کارخانه ها و شرکت های تولید و حمل و نقل می باشد و همین امر باعث شده است استفاده از آن ها روز به روز افزایش پیدا کند.
به جرات می توان گفت بیشترین استفاده پالت در بازار مختص به پالت های چوبی بوده و در بین پالت های چوبی نیز پالت های چوبی یورو بیشترین سهم استفاده را دارند. به طور کلی تحمل وزن بالا، داشتن ابعاد استاندارد و داشتن مهره گند زدایی از مهمترین مشخصه های پالت های چوبی می باشد.
مهمترین مزایای پالت های چوبی این است که قابلیت بازیافت و تعمیر را دارند و قابلیت تحمل وزن بیشتری را دارند.
اما معایبی که در این سازه ها اغلب به چشم می خورد این است که در برابر رطوبت و دارای دوام کمی بوده و به دلیل داشتن تراشه و پیچ ممکن است گاهی اوقات موجب صدمه به بار در حین جابجایی شود. معمولاً هر پالت چوبی قادر هست وزنی معادل ۷۰۰ کیلوگرم تا ۱۵۰۰ کیلوگرم را تحمل کند.

خرید پالت چوبی تهران با بهترین قیمت ،کلیک کنید و با نازل ترین قیمت پالت چوبی را تهیه کنید.

پالت پلاستیکی چیست؟

پالت های پلاستیکی محصول پلاستیکی هستند که از مواد بازیافتی تولید می شوند. این محصولات بسیار سبک و بهداشتی هستند و دارای ظاهری زیبا با طراحی شیک و مدرن می باشند. همچنین پالت های پلاستیکی دارای رنگ بندی و تنوع بالایی بوده و این محصولات به دلیل داشتن ماده ای به نام پلی اتیلن سنگین در ترکیبات شان دارای مقاومت بالایی در برابر نفوذ حشرات هستند.
مهمترین کاربرد پالت های پلاستیکی در صنایع غذایی است زیرا این ابزارها دارای قابلیت ضد عفونی بوده و همانطور که گفتیم حشرات و برخی جوندگان قادر به نفوذ در بافت آن ها نیستند. پالت های پلاستیکی اغلب در مناطق شمالی و جنوبی کشور و همچنین نقاطی که دارای رطوبت هوای بیشتری هست استفاده می شوند.
زیرا این نوع پالت ها مشکلاتی مانند پوسیدگی و زنگ زدگی ندارند. بیشترین مکان هایی که استفاده از پالت های چوبی در آن ها رایج هست شامل سرد خانه‌ها، صنایع غذایی، صنایع آرایشی و بهداشتی، اسکله ها و محل ‌های بارگیری و جابجایی، انبار های نگهداری مواد غذا و کالا تهیه و تولید و عرضه کالاهای غذایی می باشد.
معمولاً میزان طول عمر پالت های پلاستیکی بستگی به اندازه جابجایی آن ها دارد. به عبارت دیگر هرچه میزان جابجایی پالت پلاستیکی بیشتر باشد به تبع آن طول عمر آن نیز کاهش خواهد یافت.
عاملی که بیش از هر چیزی پالت های چوبی را در معرض صدمه و آسیب قرار می‌دهد استفاده  نادرست از آن ها می باشد. بنابراین استفاده و جابجایی درست نقش بسیار مهمی در طول عمر پالت های پلاستیکی دارد. به نحوی که اگر از پالت های چوبی استفاده درست شود تا ۴۰ بار نیز می توان از آنها استفاده کرد. به طور کلی میانگین طول عمر هر پالت پلاستیکی در صورتی که مدام مورد استفاده قرار بگیرد حدود ۳ تا ۵ سال می باشد. البته در صورت استفاده کمتر از آن ها مسلما طول عمر آنها نیز افزایش می یابد.

متداولترین کاربردهای پالت چوبی و پلاستیکی

با توجه به مطالبی که در مباحث قبلی عنوان شد، می‌توان به این نتیجه رسید که مهمترین و اصولی ترین کاربرد انواع و اقسام پالت مخصوصاً پالت های چوبی و پالت های پلاستیکی استفاده از آنها در صنعت حمل و نقل می باشد.
فلسفه استفاده از پالت های چوبی در صنعت حمل و نقل ایجاد امنیت بار و در حین جابجایی است در واقع استفاده از انواع پالت ها موجب می شود احتمال صدمه و آسیب محصولاتی که از منطقه ای به منطقه دیگر منتقل  می شوند به کمترین حد ممکن کاهش یابد.

تفاوت پالت چوبی با پلاستیکی

با توجه به تعریف هایی که در رابطه با پالت های چوبی و پالت پلاستیکی خدمت شما عزیزان ارائه کردیم به راحتی می توان تفاوت بین این دو محصول را درک کرد.
پالت چوبی دارای قابلیت بازیافت و تعمیر می باشد. پالت های پلاستیکی نیز این قابلیت را دارند منتهی هزینه تعمیر و بازیافت پالت های چوبی نسبت به پالت های پلاستیکی کمتر میباشد.
زیرا برای بازیافت پالت های پلاستیکی باید آن ها وارد کارخانه های بازیافتی شده و تحت فرآیندهای مختلف نظیر ذوب شدن قرار بگیرند. در صورتیکه پالت های چوبی بدون نیاز به مراحل خاصی قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارند.
همچنین پالت های چوبی نسبت به پالت های پلاستیکی از استقامت و تحمل بیشتری برخوردار هستند به نحوی که آستانه تحمل پالت های چوبی تا ۱۵۰۰ کیلوگرم اما آستانه تحمل پالت های پلاستیکی تا ۷۰۰ کیلو گرم می باشد.
پالت های چوبی در مقایسه با پالت های پلاستیکی دارای رنج قیمت پایین تری هستند. در واقع با هزینه خرید یک پالت پلاستیکی می توان حدوداً سه پالت چوبی هم اندازه آن خریداری کرد.

در عوض پالت های پلاستیکی برعکس پالت های چوبی در برابر رطوبت و نم مقاوم بوده و در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت هیچ گونه آسیبی به این نوع محصول وارد نمی گردد.  در صورتیکه پالت های چوبی کاملاً برعکس بوده و در برابر رطوبت بسیار حساس و شکننده می باشند.
مزیت دیگر پالت های پلاستیکی نسبت به پالت های چوبی در این است که پالت های پلاستیکی در برابر نفوذ حشرات مقاوم بوده و حشرات  قادر به نفوذ در بافت  نیستند. اما پالت های چوبی این ویژگی را ندارند و به دلیل داشتن مواد طبیعی از نفوذ حشرات در امان نمی مانند.
همچنین در پالت های چوبی احتمال خطای ساخت وجود دارد اما در پالت های پلاستیکی این احتمال در حد صفر هست.

برای انتخاب پالت چوبی و پلاستیکی چه معیارهایی در نظر گرفته می شود؟

استفاده از انواع پالت ها اغلب بستگی به نوع بار دارد. در واقع نوع چوبی پالت  به دلیل داشتن تراشه و نقاط برجستگی و تیزی ممکن است به برخی بارها آسیب بزند. بنابراین برای کالاهایی که دارای حساسیت بیشتری هستند و در برابر صدمه و آسیب ممکن است از بین برود از پالت ‌های چوبی استفاده نمی کند.
همچنین در محیط هایی که دارای رطوبت هوای بالایی هستند مانند شمال و جنوب کشور نیز از پالت‌های چوبی کمتر استفاده می شود زیرا پالت های پلاستیکی دارای مقاومت بیشتری در این باره بوده و اغلب مصرف آنها بیشتر ترجیح داده می شود.
اما به دلیل بالا بودن آستانه حمل بار بیشتر پالت چوبی در مواقعی که وزن بار بالا هست از پالت چوبی استفاده می گردد.

فروش پالت چوبی در تهران توسط شرکت برادران اسدی و ارسال به سراسر تهران

راه های ارتباطی با بلوک هبلکس برادران اسدی:
mobile icon شماره موبایل: 09197624721
telegram icon پاسخگویی تلگرام: mr_asadi7070@
address icon آدرس: تهران – میدان ثامن الحجج – مرکز خرید اطمینان – طبقه اول – پلاک 98
email icon پست الکترونیکی: info@hebelexkavir.com
url icon آدرس سایت: www.hebelexkavir.com
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *