پالت چوبی

پالت چوبی تهران

از پالت های چوبی در صنعت حمل و نقل و در خطوط تولیدی صنعتی بسیار استفاده می شود. از آنجا که موادی که تولید می شوند به راحتی یافت می شوند ، با دوام ، مقرون به صرفه هستند ، از زمان تولید سریع استفاده می شود می توان دوباره استفاده کرد اما اغلب مشکلاتی مانند قارچ های چوب ، رطوبت ، حشرات و سوراخ ها وجود دارد که به محصول آسیب می رساند قبل از اینکه به کشورهای خارجی صادر شود چوب که در پالت تولید می شود ممکن است خم شود بسته به نوع استفاده و محل قرارگیری محصول ، پالت های چوبی تنوع زیادی برای انتخاب دارند. پالت چوبی رایج ترین پالت در بازار می باشد. پالت چوبی ترکیبی عالی از وزن ، سختی ، دوام و هزینه را ارائه می دهد. علاوه بر این ، زیرساخت گسترده ای برای بازیافت پالت وجود دارد که به پیشرفت و بازسازی و استفاده مجدد از پالت های چوبی کمک می کند.

می توان آنها را بیش از یک بار استفاده کرد ، و هنگامی که یک پالت چوبی آسیب دید ، می توان آن را ترمیم کرد. پس از تولید بلافاصله از آن میتوان استفاده کرد. همچنین ، اندازه های پالت سفارشی را می توان به راحتی از اجزای سازنده چوب ساخت.

پالت چوبی تهران

پالت چوبی تهران

انواع پالت چوبی

پالت های استرینگر :  پالت های استرینگر نوعی پالت با تخته های معروف به “استرینگر” هستند که بین تخته های عرشه بالا و پایین برای افزایش پشتیبانی از بار قرار می گیرند. این پالت ها می توانند به دو صورت “دو طرفه” یا “چهار طرفه” تهیه شوند. پالت های دو طرفه اجازه ورود لیفتراک از دو طرف را می دهند و از آنها بعضاً “بدون شکاف” یاد می شود. پالت های چهار طرفه به لیفتراک ها از هر طرف اجازه ورود به پالت را می دهند.
پالت بلوک : پالت بلوک یک پالت چهار طرفه است که برای تثبیت سطح بالا از پایه های استوانه ای استفاده می کند. این پالت ها می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند. تنظیمات متنوعی برای پالت بلوک وجود دارد. مدل ها یا با تخته های بالا یا پایین در دسترس هستند.

مزایای پالت چوبی

یافتن پالت های چوبی به راحتی امکان پذیر است

 زمان تولید سریع

قیمت مقرون به صرفه

قوی ، با دوام

می تواند دوباره استفاده شود

تقریباً 1-2 تن وزن محصول قابل ترمیم است

ساده در نگهداری

چه چوبی برای پالت استفاده می شود؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، چوب وسیعی وجود دارد که برای پالت استفاده می شود ، برخی از محبوب ترین مواد چوب پالت بلوط و کاج هستند. تا حد زیادی چوب برای پالت توسط چندین فاکتور مختلف تعیین می شود از جمله: در دسترس بودن چوب، هزینه چوب منطقه ای که پالت در حال ساخت است قوانین و مقررات دولتی اصولاً از هر چوبی می توان برای ساخت پالت استفاده کرد اما در نهایت نوع چوب مورد استفاده به یک چیز خلاصه می شود. پالت کاج یک گزینه بسیار محبوب است. چوب به طور گسترده در دسترس است ، هزینه آن منطقی است .
یکی از بهترین راه ها برای آشنایی با انواع مختلف چوب ، یادگیری شناخت الگوهای دانه چوب است. فقط نگاه کردن به انتهای پالت به شما این ایده را می دهد که چوب متفاوت است. با افزایش سن بلوط ، نوع پتاسیم سفیدی تری به آن می رسد در حالی که کاج ظاهراً قهوه ای تر می شود. به معنای واقعی کلمه صدها نوع چوب وجود دارد که متناسب با طیف وسیعی از اهداف است. چوب های سخت مانند چوب ماهون ، افرا ، بلوط ، ساج و گردو نمونه های کلاسیک چوب های باستانی هستند که اغلب در زمان های گذشته برای ساخت مبلمان استفاده می شدند. کاج امروزه از چوبهایی است که به طور گسترده رشد می کند و مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب در پالت های چوبی استفاده می شود.

ساخت پالت چوبی تهران

همانند پالت های پلاستیکی ، مزایای استفاده از پالت چوبی نیز وجود دارد. یکی از بزرگترین مزایای چوب نسبت به پلاستیک به پلاستیک و فلز هزینه مقرون به صرفه است. پالت چوبی تا میزان چندین برابر ارزان تر از پالت پلاستیکی و فلزی است، اما هزینه آن تنها نگرانی شما نیست. پالت چوبی می تواند وزن بسیار بیشتری را تحمل کند. در حقیقت ، هیچ محدودیت بالایی در وزن وجود ندارد ، زیرا پالت های چوبی را می توان تقویت کرد و تقریباً برای تحمل هر وزنی ساخت که ما را به مزیت جدی دیگر پالت چوب نسبت به پلاستیک و فلز می رساند. پالت های چوبی را می توان به صورت سفارشی برای هر مکانی با خط تولید نسبتا ساده ای راه اندازی و تولید کرد و از طرفی مواد اولیه چوب نسبت به مواد اولیه پلاستیک و فلز بسیار آسان تهیه می شود.

در مواردی که پالت های پلاستیکی دارای اندازه های کاملا استاندارد هستند ، پالت های چوبی می توانند هر اندازه دلخواه شما باشند بدون اینکه به میزان قابل توجهی به هزینه آنها بیفزایید. پالت های چوبی واقعا قابل استفاده مجدد و قابل بازیافت هستند. می توان آنها را بیش از یک بار استفاده کرد ، و هنگامی که یک پالت چوبی آسیب دید ، می توان آن را ترمیم کرد. پالت های چوبی واقعا سازگار با محیط زیست هستند. تولیدکنندگان پالت پلاستیکی اغلب می گویند که پالت چوب از پلاستیک راحتتر خرد می شود. ما ادعا می کنیم که این فقط درصورتی درست است که پالت ها ضعیف ساخته شده اند ، بار نامناسبی برای پیکربندی پالت حمل می کنند ، یا هنگامی که پالت ها به طور نامناسب بارگیری ، تخلیه و جابجا می شوند.
بیشتر پالت ها از چوب ساخته می شوند ، اگرچه برخی از آنها پلاستیکی و فلزی هستند. با این حال ، چوب نسبت به سایر مواد دارای مزایایی است. چوب قابل تجدید است و مانند استخراج فلزات یا زباله های طولانی مدت دفن زباله مانند پالت پلاستیکی به استخراج احتیاج ندارد.

فروش پالت چوبی

پالت فلزی که دارای وزنی بسیار بالا ، قیمتی بسیار ملتهب و وابسته به بازار آهن، غیر قابل ترمیم و تعمیر و دچار زنگ زدگی خواهد شد و از طرفی پالت پلاستیکی دچار دفرمگی (تغییر شکل) در طول زمان،عدم ترمیم و کاهش مقاومت فشاری می شود که کلیه این موارد در پالت چوبی وجود ندارند و از مزایای پالت چوبی به شمار می رود.

امروزه می توانید پالت های ساخته شده از هر دو چوب و پلاستیک را پیدا کنید. بسیاری از افراد به چند دلیل از جمله: پالت چوب کاملاً قابل ترمیم است پالت های چوبی کاملاً قابل بازیافت هستند تولید پالت چوبی تأثیر کمتری بر محیط زیست و سپس تولید پالت پلاستیکی دارد. بلوک هبلکس برادران اسدی که مرکز پخش بلوک هبلکس است این پالت های چوبی را عرضه می کند.

همچنین برای استعلام قیمت بلوک هبلکس میتوانید با پخش برادران اسدی تماس بگیرید تا از بهترین قیمت ها و خدمات بهره مند شوید.

پالت چوبی تهران

پالت چوبی تهران

عواملی که باعث از بین رفتن پالت چوبی میشود:

عوامل زیادی  باعث از بین رفتن پالت چوبی می شود که می توان با دقت و بررسی روال تولید و بکار گیری پالت های چوبی آن ها را مشاهده و مورد بررسی قرارداد آن به عمل نیاید ممکن است باعث آسیب های جبران ناپذیری شود.

خرید پالت چوبی

پالت یک ساختار برای سازه های مسطح است که به عنوان پایه یا جایگاهی موقت برای انتقال کالاها در زنجیره عرضه مورد استفاده قرار می گیرد. پالت ها باعث می شوند تا حمل و نقل کالا ها راحت ترشده و هم در هنگام حمل و نقل میزان آسیب کالاها به حداقل ممکن برسد. پالت شایع ترین و بهترین وسیله برای حمل بار می باشد که می تواند حمل و نقل کالا و بار را آسانتر و روانتر کند.

جنس پالت ها

پالت ها برای آنکه ارزانتر تمام شوند بیشتر از چوب و پلاستیک ساخته می شوند. و دلیل آن هم این است که مواد ساخت پالت از پلاستیک و چوب در دسترس تر بوده و نسبت به مواد دیگر ارزانتر می باشند. پالت های پلاستیکی اگر ضربه نخورند و شکسته نشوند نسبت به پالت های چوبی از عمر بیشتری برخوردار می باشد ولی هر کدام از این نوع پالت ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که متناسب با نوع بار و مسافت و شرایط نگهداری انتخاب می شوند.

مزایای پالت چوبی

پالت های چوبی نسبت به مواد دیگر ارزانتر و مقرون به صرفه تر می باشند، پالت های ساخته شده از چوب معمولا سبک تر از پالت های ساخته شده از مواد دیگر هستند، اصطکاک بین پالت چوبی و سطح قرار گیری معمولا بیشتر است همین مورد باعث می شود که تعادل اجسام قرار گرفته در آن بهتر برقرار شود.

در هنگام جابجایی پالت ها در کارخانه توسط لیفتراک برای بار کردن یا خالی کردن بار، لغزش و آسیب دیدن کالا کمتر می شود، اگر از پالت چوبی به درستی محافظت شود پس از پایان کار قابل استفاده بوده و می توان آن را فروخت، از پالت های چوبی پس از تخلیه بار و پایان یافتن کار می توان برای استفاده در مواد باز یافتی مثل تهیه مالچ و کاغذ باز یافتی استفاده کرد.

همچنین از این چوب ها می توان برای درست کردن محل های نشستن‌ به عنوان میز، صندلی و تخت استفاده کرد، یکی از مهمترین مزایای پالت های چوبی این است که اگر در اثر ضربه یا حادثه ای جایی از پالت ها آسیب ببیند می توان به راحتی با فراهم آوردن تخته های چوب و ابزار نجاری آن  قطعه را تعویض نموده و پالت را تعمیر کرد، یکی از مواردی که می توان گفت جزء اصول اولیه ساخت پالت از چوب است سرعت عمل و زمان آماده سازی پالت های چوبی است که در یک مدت کوتاه آماده شده و برای مصرف کنندگان ارسال می شوند.

چه عواملی باعث آسیب رسیدن به پالت چوبی و از بین رفتن آن می شود؟

چوب به دلیل آنکه یک ماده طبیعی است ممکن است در اثر عوامل مختلف آسیب دیده و در خیلی از موارد شدت و نوع آسیب دیدگی به حدی باشد که قابل جبران نبوده و باعث از بین رفتن پالت شود. عمده ترین مسائلی که باعث آسیب و نابودی پالت چوبی می شود را می توان به صورت زیر بررسی کرد:

–  شکستگی و فرسودگی چوب

یکی از عواملی که ممکن است باعث آسیب دیدگی و از بین رفتن پالت های چوبی شود شکستگی و فرسودگی چوب می باشد. چوب یک ماده طبیعی است که در شرایط آب و هوایی مختلف ممکن است تحت تاثیر گرما، سرما، نور خورشید و حرارت بافت های چوب دچار آسیب و فرسودگی شود و همچنین زمان طولانی استفاده و نگهداری از پالت هم مزید بر علت شود و این عوامل باعث گردد تا پالت در اثر کوچکترین ضربه  دچار شکستگی شود و این شکستگی جزیی یا کلی  حتی باعث برهم خوردن ساختار پالت شود.

رشد قارچ ها و باکتری ها بر سطح چوب پالت

یکی از عوامل مهمی که ممکن است باعث آسیب جدی به چوب پالت شود وجود آب و نم است که در آب و هوای مرطوب و بارانی این اتفاق بیشتر نمایان می شود. آب و  هوای مرطوب محیطی مناسب برای رشد انواع قارچ ها و باکتری ها بر روی چوب است که می تواند به مرور و طولانی شدن حضور آن ها باعث پوسیدگی و آسیب جدی به چوب شود.

کپک زدن پالت چوبی

یکی از عواملی که باعث آسیب به پالت های چوبی می شود، نمناک بودن چوب پالت است. اگر چوبی که برای ساخت پالت مصرف می شود به صورت مناسب نم زدایی نشده باشد ممکن است برای این کار مناسب نباشد.

هرچند چوب نمناک و خیس ممکن است از مقاومت بالایی در مقابل جابجایی و وزن سنگین کالا ها برخوردار باشد ولی اگر در معرض هوای مرطوب قرار گیرد به سرعت باکتری های موجود در فضا باعث کپک زدن چوب می شود.

اگر به موقع نسبت به از بین بردن کپک اقدام نگردد. ممکن است به بافت های داخلی چوب نفوذ کرده و باعث پوسیدگی و عدم استحکام چوب شوند و این امر باعث می شود که در اثر کوچکترین ضربه و حرکتی حتی برای جابجا کردن ساختار پالت دچار شکستگی و فرو پاشی شود.

عدم رعایت اصول جابجایی پالت

از دیگر مسائلی که ممکن است باعث پایین آمدن عمر پالت و از بین رفتن آن شود می توان به عدم رعایت اصول جابجایی و حمل و نقل پالت حاوی بار اشاره کرد. در هنگام جابجایی پالت های حاوی بار، باید دقت شود که محل قرار گرفتن پالت تراز باشد. مثلا در هنگام جابجایی با پالت جک اگر پالت به صورت تراز بر روی آن قرار نگرفته باشد باعث ایجاد مشکل می شود چرا که تیغ ها به صورت مستقیم ممکن است با تخته های هادی درگیر شده و فشار زیادی را متحمل شوند که در خیلی از موارد باعث شکستگی تخته های پالت می شود.

پالت های چوبی برای تخلیه یا بارگیری نباید روی زمین کشیده شود چون ممکن است باعث آسیب دیدن پالت و بار داخل آن شود لذا برای آسیب ندیدن پالت باید از وسایل مخصوص حمل و نقل و تخلیه پالت چوبی استفاده شود. در هنگام استفاده از جک های انتقال پالت باید دقت شود که پایه های جک به درستی در زیر پایه های پالت قرار بگیرد چون اگر به درستی این کار انجام نشود ممکن است باعث آسیب دیدگی و شکستن چوب های پالت شود.

عدم استفاده از چوب استاندارد

یکی دیگر از عواملی که ممکن است باعث سرعت در آسیب دیدن و از بین رفتن چوب پالت شود عدم استفاده از چوب های غیر استاندارد با بافت های نرم است که از مقاومت کمی برخوردار بوده و به راحتی در اثر فشار دچار شکستگی می شوند.

تولید کننده پالت چوبی تهران

در شهر تهران که بزرگترین شهر ایران به شمار میروید بیشترین کارخانه های تولید پالت چوبی وجود دارد و از این شهر به سایر شهرها ارسال هم میشود.

برای خرید از بهترین تولید کننده پالت چوبی در تهران که بهترین متریال ها را ارائه کند و قابلیت ارسال هم داشته باشد با ما تماس بگیرید تا با خرید پالت چوبی در تهران و تحویل درب مکان شما بهترین سرویس ها را داشته باشید.

قیمت پالت چوبی تهران

قیمت پالت چوبی در تهران نیازمند یک سری از فاکتورها میباشد که بر اساس ان قیمت براورده میشود.

قیمت پالت چوبی تهران به قیمت چوب و نوع چوب مصرفی و همچنین میزان تولید و فروش تولید کننده دارد.لذا اگر تولید کننده بتواند تعداد بیشتری را تهیه کند و بتواند فروش ان را نیز داشته باشد به الطبع قیمت ان نیز پایین تر می اید.

نوع چوب و قطر الوار استفاده شده و همچنین نو و یا دست دوم بودن چوب که در ساخت پالت چوبی به کار میرود تاثیر زیادی در قیمت ان دارد.

فروش انواع پالت چوبی در تهران با انواع کیفیت و بهترین قیمت را از ما بخواهید و کافی است تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان در هر نقطه از تهران ان را تحویل بگیرید.