خط تولید بلوک هبلکس

ملات مناسب بلوک هبلسAAC  چیست؟

وقتی صحبت از ساخت بلوک‌های  AAC هبلکس می ‌شود، انتخاب ملات مناسب برای دستیابی به یک ساختار قوی و بادوام بسیار مهم است. ملات انتخابی شما نقشی حیاتی در تضمین چسبندگی، استحکام و طول عمر پروژه ساختمانی شما دارد. در این مقاله قصد داریم انواع مختلف ملات هبلکس را بررسی می کنیم و به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین ملات مناسب بلوک هبلس AAC را بشناسید.

بلوک هبلکس ACC چیست؟

بلوک بتنی سبک  ACC مصالح ساختمانی نوینی است که به خاطر خواص مطلوب آن مانند سبکی و عایق حرارتی و صوتی بودن به سرعت در کشورهای اروپایی و آمریکا توسعه پیدا کرده و در ایران نیز با استقبال خوبی مواجهه شد است. تا مدت ها ملات های معمولی برای نصب این بلوک ها استفاده می شد که کار اشتباهی بود.

چسب ها ممکن است از نظر ظاهری شبیه به هم باشند، اما چسب استاندارد پس از مخلوط شدن با آب از غلظت و چسبندگی خوبی برخوردار است.

مقایسه بلوک هبلکس با آجر

برای ساخت چسب هبلکس ابتدا آب مورد نیاز را در ظرفی ریخته و سپس پودر به آب اضافه می شود و با همزن برقی مخصوص تا زمانی که ملات یکنواخت و یکدست شود باید همزده شود. تقریبا حدود 10 دقیقه چسب کاملا قوام یافته و آماده مصرف می گردد.

حتی یک لایه نازک از چسب چسبندگی کافی برخوردار بوده و پل حرارتی را به حداقل رسانده تا هدف عایق بودن بلوک سبک بهتر محقق گردد، همچنین نیاز به لایه ضخیم چسب که موجب افزایش هزینه می شود نمی گردد.

مشخصات ملات هبلکس

برای دیوار چینی نیاز به ملات می باشد تا به وسیله آن بلوک ها به همدیگر بچسبند و مانع از افتادن آنها شود. برای اجرای بلوک های هبلکس باید از ملات و چسب مخصوص استفاده کرد. این ملات ها با کاردک شانه ای به ضخامت حدودا 2میلی متر بر روی رج های افقی و قائم بلوک ها استفاده می گردد. ملات انواع مختلف دارد که در زیر عنوان شده اند، با توجه به توضیحات آن ها شما می توانید بهترین ملات مناسب برای بلوک هبلکس را انتخاب کنید.

انواع مختلف ملات مناسب بلوک هبلکس AAC

1)ملات سیمان

2) ملات آهک

3)ملات سیمانی بنایی

4) ملات اصلاح شده با پلیمر

5)ملات مخلوط آماده(چسب هبلکس)

 

1)ملات سیمان

ملات سیمان انتخابی محبوب برای بلوک سازی است و به طور گسترده در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود و ترکیبی از سیمان، ماسه و آب می باشد، همچنین خاصیت چسبندگی عالی دارد و استحکام لازم را برای چسباندن بلوک های هبلکس به یکدیگر فراهم می کند. اطمینان حاصل کنید که نسبت های توصیه شده توسط سازنده را برای نتایج مطلوب دنبال می کنید.

 2) ملات آهک

 ملات آهک از ملات های سنتی و آزمایش شده است، از آهک، ماسه و آب تشکیل شده و در مقایسه با ملات سیمان انعطاف پذیری و تنفس بهتری را ارائه می دهد. برای بناهای تاریخی و مناطق مستعد زلزله مناسب می باشد. با این حال، مشورت با کارشناسان و رعایت دستورالعمل های مناسب برای استفاده از این ملات با بلوک های هبلکس ضروری است.

3)ملات سیمانی بنایی

 ملات سیمانی بنایی یک ملات با فرمول خاص هست که سیمان، ماسه و گاهی آهک را ترکیب می کند. برای کاربردهای بنایی از جمله ساخت بلوک طراحی شده است. ملات سیمان بنایی کارایی و استحکام بهتری را ارائه می دهد و آن را به گزینه ای عالی برای بلوک هبلکس تهران تبدیل می کند.

 4) ملات اصلاح شده با پلیمر

  ملات اصلاح شده با پلیمر یک ملات مدرن است که از پلیمرها برای افزایش خواص خود استفاده می کند. این نوع ملات باعث افزایش چسبندگی، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر آب می شود. برای مناطقی با تغییرات دما و جایی که دوام بیشتری مورد نظر است ایده آل است. ملات اصلاح شده با پلیمر می تواند برای ساخت بلوک هبلکس AAC مناسب باشد، اما مشورت با سازنده برای توصیه های خاص بسیار مهم است.

 5)ملات مخلوط آماده(چسب هبلکس)

  ملات آماده یا چسب هبلکس باعث صرفه جویی در زمان و راحتی برای پروژه های ساختمانی می شود. از قبل مخلوط شده است و در فرمول های مختلف مناسب برای انواع بلوک های موجود است. ملات آماده می تواند یک گزینه کارآمد برای کار با بلوک های هبلکس AAC باشد که کیفیت ثابتی را تضمین می کند و نیاز به اختلاط در محل را از بین می برد. این چسب در دو نوع خاکستری و سفید تولید می شوند و از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار هستند، سریع بوک ها را به هم می چسباند، با مقدار کم بلوک ها را به هم می چسباند، در نتیجه بسیار با صرفه است، در مقابل ملات های دیگر وزن بسیار کمی دارند و نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که مواد اصلی آن خشک است و طبق دستورالعملی که روی بسته بندی آن نوشته شده است باید با مقدار مشخص شده آب ترکیب شود تا بتوان از آن استفاده کرد.

  • انتخاب بهترین ملات برای بلوک های هبلکس و اطمینان داشتن از ساخت محکم و طولانی مدت ضروری است. هنگام انتخاب عواملی مانند نوع بلوک، مشخصات پروژه و شرایط محیطی را در نظر بگیرید. ملات سیمان، ملات آهک، ملات سیمان بنایی، ملات اصلاح شده با پلیمر و ملات مخلوط آماده همگی گزینه‌های مناسبی هستند، اما برای توصیه‌ها و دستورالعمل‌های خاص، مشورت با کارشناسان هبلکس AAC یا صنعت بسیار مهم است.

با انتخاب ملات مناسب برای ساخت بلوک هبلکس AAC، به چسبندگی، استحکام و دوام بهینه دست می یابید و در نتیجه یک پروژه ساخت و ساز موفق و قابل اطمینان حاصل می شود، تمامی این ملات ها را می توانید از کارخانه بلوک هبلکس با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنید.

سخن پایان:

انتخاب بهترین ملات برای بلوک های هبلکس AAC برای اطمینان از ساخت محکم و طولانی مدت ضروری است. هنگام انتخاب عواملی مانند نوع بلوک، مشخصات پروژه و شرایط محیطی را در نظر بگیرید. ملات سیمان، ملات آهک، ملات سیمان بنایی، ملات اصلاح شده با پلیمر و ملات مخلوط آماده همگی گزینه‌های مناسبی هستند، اما اگر در انتخاب خود تردید دارید، با کارشناسان ما مشورت کنید شما را راهنمایی خواهند کرد.

راه های ارتباطی با بلوک هبلکس برادران اسدی:
mobile icon شماره موبایل: 09197624721
telegram icon پاسخگویی تلگرام: mr_asadi7070@
address icon آدرس: تهران – میدان ثامن الحجج – مرکز خرید اطمینان – طبقه اول – پلاک 98
email icon پست الکترونیکی: info@hebelexkavir.com
url icon آدرس سایت: www.hebelexkavir.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *