راهنمای شناخت اجزای بتن هوادهی اتوکلاو

راهنمای شناخت اجزای بتن هوادهی اتوکلاو (AAC)

راهنمای شناخت اجزای بتن هوادهی اتوکلاو (AAC)

آجرهای بتن هوادهی اتوکلاو (AAC) از مصالح ساختمانی سبک وزن هستند. که برای مصارف داخلی و خارجی استفاده می شوند. این بلوک ها با فناوری مدرن ساخته شده اند. و با ساخت سریعتر پس انداز ساختاری دارند. این بلوک ها در طی فرآیند اتوکلاو با فشار بالا پخت می شوند. که باعث می شود مقاومت کافی در برابر شرایط شدید داشته باشد.

راهنمای شناخت اجزای بتن هوادهی اتوکلاو

راهنمای شناخت اجزای بتن هوادهی اتوکلاو

بتن هوادهی اتوکلاو (AAC) در سال 1924 در سوئد ساخته شد. این ماده به یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد در اروپا تبدیل شده است. و در بسیاری از کشورهای دیگر جهان به سرعت در حال رشد است. AAC از مواد معمول آهک ، شن و ماسه ، سیمان و آب و مقدار کمی ماده افزایش دهنده تولید می شود.

اجزای سازنده آجرهای AAC به گونه ای است که این بلوک ها می توانند از سازه نه تنها در برابر موریانه ها و نشت آب بلکه در برابر شیوع آتش سوزی و زلزله محافظت کنند. اجزای سازنده برای ساخت آجرهای AAC آن را به مصالح ساختمانی مقرون به صرفه و مطلوب همه تبدیل می کند.

راهنمای شناخت اجزای بتن هوادهی اتوکلاو

راهنمای شناخت اجزای بتن هوادهی اتوکلاو

اجزای اصلی مورد استفاده برای ساخت بلوک های AAC عبارتند از:

سیمان – سیمان که به عنوان چسب شناخته می شود ، ماده ای است که در فرآیند ساخت مورد استفاده قرار می گیرد. و سخت می شود و قادر به اتصال سایر مواد به یکدیگر است. 14٪ موجود در بلوک AAC این ماده در رنگها و درجه های مختلف موجود است.

آهک – به عنوان ماده اتصال دهنده ، از آهک 14٪ به صورت پودر استفاده می شود که یا از خرد کردن سنگ آهک در کارخانه بلوک AAC یا خرید مستقیم آن از بازرگانان بدست می آید. آزمایش خصوصیات قبل از استفاده در فرآیند تولید به ویژه میزان اکسید کلسیم و دما انجام می شود. دما باید بین 55 تا 60 درجه سانتیگراد باشد و میزان اکسید کلسیم باید زیر 80 درصد باشد.

گچ – این جز بلوک AAC یک ماده معدنی بسیار نرم است که می تواند تا سفید ، شاید زرد ، آبی بی رنگ باشد. این یک جز نیمه شفاف ، نرم و محلول در آب است که 3.5٪ به صورت پودر استفاده می شود.

راهنمای شناخت اجزای بتن هوادهی اتوکلاو

راهنمای شناخت اجزای بتن هوادهی اتوکلاو

خاکستر بادی – خاکستر بادی که به طور عمده در ساخت بلوک AAC مورد استفاده قرار می گیرد. محصول جانبی سوختن زغال سنگ پودر شده در یک نیروگاه تولید برق است. این مواد را با آب مخلوط می کنند و دوغاب خاکستر مگس تشکیل می دهند. و سپس با مواد دیگر مخلوط می شوند تا بلوک تشکیل دهند.

آلومینیوم – به عنوان عامل انبساط ، از پودر آلومینیوم به میزان حجم استفاده می شود.

به غیر از این موارد، حدود 0.5٪ از سایر محصولات متفرقه استفاده می شود. پس از آماده سازی مواد اولیه ، آجرهای AAC با استفاده از فرآیند دوز و مخلوط سازی تولید می شود که به معنی کیفیت محصولات نهایی است. از مولفه بلوک AAC با حفظ نسبت در فرآیند استفاده می شود که به نوبه خود یک بلوک سبک و کاربردی برای تأمین تمام نیازهای ساختمانی ایجاد می کند.

راه های ارتباطی با بلوک هبلکس برادران اسدی:
mobile icon شماره موبایل: 09197624721
telegram icon پاسخگویی تلگرام: mr_asadi7070@
address icon آدرس: تهران – میدان ثامن الحجج – مرکز خرید اطمینان – طبقه اول – پلاک 98
email icon پست الکترونیکی: info@hebelexkavir.com
url icon آدرس سایت: www.hebelexkavir.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *