کدام نوع تسمه برای بسته بندی مناسب است

کدام نوع تسمه برای بسته بندی مناسب است

تسمه کشی فرآیند استفاده از یک بند فلزی یا پلاستیکی برای یکسان سازی پالت یا بسته بندی محصولات با هم است.تسمه در صنایع مختلف برای بسته بندی محصولات کوچک و بزرگ و برای نگهداری آنها در حین حمل و نقل ، استفاده می شود.به همین دلیل امروزه گریدها و انواع مختلفی از مواد تسمه در بازار وجود دارد.

تسمه کشی یا به صورت دستی با ابزار دستی و یا به صورت خودکار با دستگاه تسمه کش اعمال می شود.در هر دو مورد ، یک بند یا باند در اطراف محصول کشیده می شود و آن را محکم نگه میدارد.

مواد تسمه بسته بندی با مقاومت های مختلف با درجه بندی ها و طبقه بندی های خاص در دسترس هستند.درک این تفاوت ها برای انتخاب بهترین نوع تسمه برای بسته بندی محصولات خود ، ضروری است.

انواع مواد تسمه بسته بندی

انواع مواد استفاده شده برای تسمه بسته بندی دارای چندین سطح مقاومت و هم چنین میزان کشیدگی و بازیابی متفاوت هستند.

انواع تسمه بسته بندی

تسمه فولادی

تسمه های فلزی قدیمی ترین و متداول ترین تسمه بسته بندی تا به امروز هستند.تسمه فولادی برای کارهای شدید طراحی شده است.تسمه فولادی برای بسته بندی تجهیزات صنعتی و مصالح سنگین ساختمانی ، بهترین انتخاب است.

ویژگی ها و مزایای تسمه فولادی

  • مقاومت بالا در برابر شکست
  • مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش
  • دوام زیاد
  • مناسب برای بارهای بزرگ و سنگین

تسمه های فولادی به صورت دستی با یک ابزار کششی اعمال می شود و سپس با فشردن یک سگک فولادی در اطراف انتهای نوارها به هم محکم می شوند.در پایان تسمه فولاد اضافی ، برش داده شده و دفع می شود.

تسمه بسته بندی پلاستیکی

مواد تسمه پلاستیکی از پلی استر ، پلی پروپیلن و پلی اتیلن ساخته شده اند و در انواع مختلف مقاومت ها ، سبک ها و پوشش ها موجود هستند.بر خلاف تسمه های فلزی ، کشیدگی و بازیابی عامل اصلی برای تصمیم گیری در مورد استفاده از تسمه های پلاستیکی است.

تسمه های پلاستیکی برای بسته بندی کاغذ و چوب ایده آل است.تسمه پت را می توان به صورت دستی و با استفاده از ابزار کشش دستی یا به طور خودکار توسط دستگاه تسمه کش اعمال کرد.

تسمه پلی استر

تسمه پلی استر متداولترین تسمه پلاستیکی است.مقاومت و دوام ، آن را به متداول ترین ماده برای جایگزینی تسمه فولادی تبدیل کرده است.

ویژگی ها و مزایای تسمه پلی استر:

  • قویترین تسمه های پلاستیکی
  • مقاومت بالا در برابر شکست
  • در محدوده ای از رنگ ها و اندازه های مختلف موجود است.
  • وزن سبک

تسمه پلی استر برای ، بارهای متوسط ​​تا سنگین مانند مصالح ساختمانی ، بارهایی که در معرض ضربه یا تغییر مکان در محیط ها مانند کشتی ها هستند ، بهترین انتخاب است.

تسمه بسته بندی پلاستیکی

تسمه پلی پروپیلن

تسمه پلی پروپیلن در مقایسه با سایر مواد یک ماده تسمه ای اقتصادی است.این برای بسته بندی واحدهای سبک و متوسط ​​ کار می کند.فشار مداوم به تسمه پلی پروپیلن می تواند منجر به کشش غیرقابل بازیابی و عدم توانایی بازگشت به طول اولیه شود.

تسمه پت یا پلی اتیلن

اعمال و حذف تسمه PET در مقایسه با یک تسمه سنتی مانند فولاد ایمن تر است.قوی ، سبک ، مقاوم در برابر ضربه و دفع آن آسان است ، زیرا 100٪ قابل بازیافت است.

تسمه بسته بندی در انواع مختلف و مواد مختلف وجود دارد.هنگام تصمیم گیری برای خرید تسمه ، مهم است که مواردی مانند کاربرد آن و وزن باری را که خواهید بست را در نظر بگیرید.اگر به عنوان مثال اقلام بزرگ صنعتی را حمل می کنید ، به نوع تسمه سنگین تری نیاز خواهید داشت.

در این مقاله ، برخی از متداول ترین انواع تسمه ها و مزایا و ویژگی های آنها را برای کمک به شما در تصمیم گیری بهتر ، شرح داده ایم.اگر هنوز در نظر دارید از نوعی تسمه بسته بندی برای تجارت خود استفاده کنید با ما تماس بگیرید ، ما می توانیم به شما در این زمنیه کمک کنیم.

راه های ارتباطی با بلوک هبلکس برادران اسدی:
mobile icon شماره موبایل: 09197624721
telegram icon پاسخگویی تلگرام: mr_asadi7070@
address icon آدرس: تهران – میدان ثامن الحجج – مرکز خرید اطمینان – طبقه اول – پلاک 98
email icon پست الکترونیکی: info@hebelexkavir.com
url icon آدرس سایت: www.hebelexkavir.com
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *